Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Αμετακίνητη η ΔΕΗ για τη διατήρηση παγίων του ΑΔΜΗΕ


Στη θέση της για παραμονή των παγίων του ΑΔΜΗΕ στη ΔΕΗ
επιμένει η διοίκηση της επιχείρησης, παρά την αντίθετη άποψη που διατύπωσαν οι θεσμοί στις τελευταίες διαπραγματεύσεις. Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης στους Ελληνες ευρωβουλευτές το περασμένο Σάββατο, με τους οποίους είχε συνάντηση για να τους ενημερώσει σχετικά με τα θέματα της αγοράς ενέργειας που συνδέονται με την Ε.Ε.
«Τα πάγια των δικτύων αποτελούν το πολύτιμο και αναντικατάστατο περιουσιακό στοιχείο της ΔΕΗ, στήριγμα ανάπτυξης», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτάκης. Στην ίδια..
συνάντηση, την πρωτοβουλία της οποίας πήρε ο ίδιος, ο επικεφαλής της ΔΕΗ ανέδειξε την ανάγκη της χορήγησης στην Ελλάδα δωρεάν δικαιωμάτων CO2 από το 2016. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν υιοθετηθεί από την Ε.Ε., είπε, «το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας θα εκτιναχθεί στα ύψη και η λιγνιτική παραγωγή θα απαξιωθεί, με αποτέλεσμα να διακινδυνεύσει η ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας, η οποία είναι απομακρυσμένη “νησίδα” στο σύστημα της Ε.Ε.». Ο πρόεδρος της ΔΕΗ επισήμανε ότι η χορήγηση δωρεάν δικαιωμάτων CO2 θα αποτελέσει προωθητικό παράγοντα για επενδύσεις και περιβαλλοντική αναβάθμιση μέσω της αντικατάστασης παλαιών μονάδων με σύγχρονες πιο αποδοτικές, όπως η «Μελίτη 2», με επιδίωξη τη συνολική βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στόχος πρέπει να είναι να παραμείνει στο 35% η λιγνιτική παραγωγή την επόμενη 20ετία για την ασφάλεια του εφοδιασμού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΔΕΗ, ευρωβουλευτές που παρέστησαν στη συνάντηση προσφέρθηκαν να ενεργοποιηθούν για την προώθηση τροπολογίας στο Ευρωκοινοβούλιο ώστε να χορηγηθεί στην Ελλάδα δωρεά πιστοποιητικών CO2.
Γόνιμος διάλογος αναπτύχθηκε και στα υπόλοιπα σημαντικά θέματα της ΔΕΗ και της αγοράς ενέργειας και μάλιστα ενόψει των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς, όπως είναι τα ΝΟΜΕ και τα πιστοποιητικά διαθεσιμότητας ισχύος (ΑΔΙ). Οπως τονίστηκε, η αγορά πρέπει να λειτουργεί όχι α λα καρτ, αλλά παντού, όχι όπου δεν συμφέρει να υπάρχουν ρυθμίσεις.

Καθημερινή